Heyho let,s go!

Välkommen till Hanoi..

Publicerad 2014-04-07 04:27:08 i Allmänt,

..staden av mopeder! Det är mopeder högt och lågt. Trottoarerna är fulla av dem så man får snällt gå på vägkanten. Dom kör som tokar, ingen rädsla här! Mamma, pappa och två barn staplade på varandra åker förbi. Barnen utan hjälm..

Ja herregud vilken stad!

Igår på flyget i alla fall fick vi typ välkomstdrink och nötter. Lunchen ingick också. Och så fick vi kolla på film! Frozen såg vi båda och fy i helvete vilken bra film, älskar den! <3

Väl framme så var det dags att fixa med visat. "Cash only" står det på skylten bredvid den inte alls roade tulldamen. Jossan blir eskorterad ut av en lite gladare tulldam så hon kunde ta ut pengar. 1 000 000 vitnamesiska dollar var kostade det. (Vår middag igår kostade 30 000 och det är cirka nio kronor så ni kan ju räkna ut priset på visat öite lätt..)
Färdigkrånglade tar vi en taxi till hotellet, tänkte vi.. Vi hamnade på en resebyrå istället. Så nu är hela resan genom vietnam betald.. Härligt!
Okej, väl framme vid hotellet däckar vi i varsin säng. En och en halv timme senate ringer alarmet. Klockan är sex och vi ska ut på nattmarknad. Helgalet är ett jättebra ord för att beskriva stämningen igår! Men det var kul!
Elva låg vi i säng igen, redo för en hel natts sömn, och det var underbart!
Något pigga och alerta har vi nu ätit frukost och är redo för Hanoi, tror vi..

Amen hörs da!!

Postat av: Lars

Publicerad 2014-04-07 07:20:32

Howdy Girls. Kapitel 3 på er resa börjar bra, tillbaka i Asien med tempo, färger, avgaser, smaker, värme, folk överallt osv. Skönt att det börjat bra och det blir bara bättre. Kram på er.

Postat av: Anne

Publicerad 2014-04-07 07:27:10

Oj. Vad häftigt! :-) Verkligen miljöombyte! Skönt att ha allt betalt o klart. Ha det bara underbart nu. Många kramar till er. :-)