Heyho let,s go!

På en liten, liten ö..

Publicerad 2014-05-01 13:05:58 i Allmänt,

Befinner vi oss just nu!
Stranden är finkornig och ljusbeige. Solen skiner så mycket den kan. Palmer och diverse gröna växter ger lite extra mysfaktor. Det ligger stora som små båtar och flyter lite varstans i viken.. Liver leker antar jag, bortsett från just det faktum att man badar i sitt eget svett så fort man rör ett finger och att vattnet inte alls är svalkande. Det är jättevarmt. Jag trodde inte att det kunde vara så, svalare att vara på land än i vattnet utomlands.. 
 
Men det är härligt i Thailand! 
Lite lättutråkade är vi dock.. Vi har gått runt lite, åkt moppe, shoppat lite, bokat båt till fastlandet igen.. Vad gör man nu då? Ligger på en solstol hela dagen i skuggan med ett dopp emellanåt? Vi måste öva lite på det här med att vara utomlands..
 
I alla fall, idag när vi som mest låg och snackade skit på svenska avbryts vi av "Ursäkta men jag måste bara berätta att jag också är från Sverige! " Det var en kvinna från Västerås vid namn Therese! Sjukt trevlig 40+  are som vi hängde med idag. Hon bjöd på lunch också! Henne gillade vi skarpt! Helskön faktiskt!
 
Herre, nu äter myggen upp mig

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2014-05-01 14:44:34

Roligt med nya bekantskaper. Förstår om ni blir lite uttråkade, ni är ju inte vana o sitta still direkt! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela