Heyho let,s go!

Schingschong

Publicerad 2014-01-22 10:08:32 i Allmänt,

Hoppla, idag är vi i Shanghai! På tåget hit trodde vi att vi skulle få sitta och sova, då vi betalt för en sittplats, men det var en kupe med fyra sängar.. Snopet men det var gött o ligga ner och sova! Det var vi två, en äldre herre, en yngre herre och en mamma med två barn. Dom var trevliga trots kass engelska och vi fick smaka bröd.

Framme i Shanghai hittade vi hotellet ganska fort. Aningen kallt på rummet men det är fint. Stor dusch! Plattv..
Ut på den traditionella promenaden! Och tro det eller ej men vi gick och fixade en karta! (Applåder)
Vi hittade lite affärer, typ Åhléns-stil. Där var det en tokig kvinna som stod och skrek rätt ut.. Hon kanske hade ont, fast hon såg lite ilsken ut förstås.. Som hon inte fått som hon villat.. Fika på Starbucks <3

På hemvägen gick vi in på en mindre gata och tur var väl det! Värsta marknaden inne på ett place där! Kött, fisk, skaldjur, grönsaker, bönor, frön.. You name it! Asballt! Och så tog vi en gränd hem.

Längst upp på cheklistan just nu är tåg- eller bussbiljett till sockertopparna, men folket säger bara att det är "holidays". Vi får kolla flygbiljett också..

Yesyes nu äre vila! Då vi delade en säng i kupén jag och Jossan så är vi lite slitna nu. Och tacka faan för filten som kom med hemifrån! Vi var sju pers i den kupén men kallt vare på natten.